Výjimečný koncept vzdělávání

Investice do kvalitního vzdělání dítěte,
to je investice do jeho budoucnosti.

Koncepce vzdělávání


Jsme soukromá základní škola zaměřená na výuku cizích jazyků. V 1. třídě začínáme s angličtinou, ve 4. třídě přibývá španělština. Jsme škola s rodinnou atmosférou. Počet dětí ve třídě bývá obvykle okolo 15, v 1. třídě max. 18 a ve 2.-9. třídě max. 22 žáků.

Samozřejmostí je pro nás individuální přístup k žákům a podpora specifických potřeb každého dítěte. Naším cílem je, aby žáky výuka bavila a aby do školy chodili rádi. Zároveň usilujeme o maximální rozvoj každého dítěte.

studenti dino school of prague ze základní školy

Prvotřídní výuka jazyků


Cizí jazyky u nás vyučují aprobovaní rodilí mluvčí. Kromě klasické výuky angličtiny v hodinách anglického jazyka letos nově zavádíme do praxe bilingvní (dvojjazyčnou) česko – anglickou výuku do odborných předmětů. Bilingvní výuku jsme zařadili do všech ročníků základní školy včetně prvního ročníku, každý ročník bude mít bilingvně 4 vyučovací hodiny. Při bilingvní výuce je přítomen český učitel společně s rodilým mluvčím. Česky nebo anglicky tedy děti budou moci komunikovat v hodinách matematiky, prvouky, přírodovědy, biologie, vlastivědy, zeměpisu, dějepisu, fyziky, dramatické výchovy, světa práce, tělesné výchově. Kromě toho výuka výtvarné výchovy probíhá od 2. ročníku s rodilou mluvčí a hudební výchova od 5. ročníku je také v angličtině.


Pro děti zajišťujeme i zahraniční jazykové pobyty.

studenti dino school of prague ze  základní školy ve třídě

Dvojjazyčná (bilingvní) výuka

Dvojjazyčné vzdělávání je způsob výuky, kdy je v hodinách student vyučován ve dvou rozdílných jazycích. Většinou se jedná o kombinaci úředního jazyka dané země a druhého jazyka (rodného jazyka nebo světového jazyka).

Existuje několik variant vyučování druhého jazyka. Ve státních školách se uplatňuje varianta, kdy k rodnému jazyku je postupně přidáván jazyk cizí a učitelé se v různě dlouhém časovém úseku snaží zlepšit jazykové dovednosti žáků. Existuje i varianta opačná, rodilý mluvčí je umístěn do prostředí cizojazyčného – cizinec se přestěhuje do jiného státu, mezinárodní stáž a podobně. My jsme se rozhodli pro variantu dvojjazyčného (bilingvního) vzdělávacího systému, kdy zároveň žák může komunikovat ve svém rodném jazyce, ale je nucen se domluvit i v jazyce cizím. Tento systém kombinuje výhody obou těchto metod a minimalizuje stres a nízkou motivaci.

Souběžné dvojjazyčné (bilingvní) vyučování není žádnou hypermoderní novinkou posledních let. Je to desetiletími prověřená metoda, kterou využívá celá řada zahraničních škol, zejména v zemích s větším zastoupením etnických menšin jako jsou například Spojené státy americké. V USA je tento způsob výuky poměrně běžný většinou se jedná o kombinaci angličtiny a španělštiny (nebo jiných jazyků francouzštiny, arabštiny). V České republice s přibývajícím počtem cizojazyčných obyvatel a s nutností kvalitnější výuky cizích jazyků zejména angličtiny, narůstá také potřeba dvojjazyčných škol avšak jejich počet je nadále v porovnání s poptávkou malý.

V Královské základní škole, která je akreditovaná MŠMT, kombinujeme při vyučování úřední jazyk češtinu a anglický jazyk. V hodinách je přítomen jak česky mluvící, tak anglicky mluvící učitel. Při komunikaci s českým učitelem používají děti češtinu, při komunikaci s anglickým angličtinu. Pouze vyučování češtiny a angličtiny probíhá logicky s přítomností pouze učitele daného jazyka. Studentům tento způsob komunikace nečiní žádné obtíže, prakticky simuluje stav ve dvojjazyčných rodinách, kdy jeden rodič mluví s dítětem anglicky a druhý rodič česky. Žáci tento způsob komunikace ani nepovažují za způsob učení a přijímají ho podle našich zkušeností s naprostou samozřejmostí. Výhodou tohoto systému je také to, že lze použít na obě skupiny žáků – na česky mluvící žáky, kteří se potřebují naučit anglicky i na anglicky mluvící žáky, kteří potřebují získat nebo prohloubit znalosti češtiny.

Bilingvní česko – anglickou výuku zařazujeme po dobrých zkušenostech Královské základní školy v Troji. Je to efektivní, zábavný a lehce stravitelný způsob současné výuky dvou jazyků. Jsou samozřejmě drobné rozdíly v bilingvní výuce v závislosti na věku dítěte zejména v její intenzitě, v přístupu učitele a používání specializovaných pomůcek.

Práce s moderními technologiemi


Do výuky zařazujeme moderní technologie – iPady, počítače, mobilní telefony, robotické stavebnice, ozoboty, blueboty apod.

Přijďte zažít Vaši novou školu osobně


Přijďte se přesvědčit na vlastní oči. Rádi Vás uvítáme na dnech otevřených dveří, nebo přijďte navštívit vyučování a poznejte, jak to u nás chodí.


    • Werichova vila
    • ŠVP 2.A + 2.B
    • Výtvarná soutěž

    Informace


    Školné

    Našim žákům a studentům poskytujeme nadstandardní vzdělání. Abychom ho zajistili v odpovídající míře a kvalitě, platí se v našich školách školné. 

    Doprava dětí

    Jednou z dalších předností a výhod naší školy je vlastní autodoprava. Ta slouží bezpečné přepravě dětí na školní akce, výlety a jiné vzdělávací aktivity. 

    Stravování

    Našim cílem v oblasti školního stravování je, aby se děti ve škole skutečně stravovaly.

    Školní poradenské pracoviště

    Školní poradenské pracoviště poskytuje pedagogicko-psychologickou poradenskou pomoc.

    Jak se k nám dostanete?

    Naše škola sídlí v ulici Bellova 352, která se nachází jen pár minut chůze od Hostivařské přehrady nedaleko metra C.